Kontakta oss

Vår support är öppen vardagar kl 8-16.
Vid kontakt efter stängning återkommer vi till dig nästkommande vardag.

Vänligen notera att avbokning eller ombokning av tid bör ske direkt via Learning to Sleep-appen. Avbokning/ombokning ska ske senast 24 timmar före bokat samtal.

Uteblivande och sena avbokningar debiteras med 250 kr.

Vanliga frågor & svar

Hur gör jag vid avbokning/ombokning?

Avbokning eller ombokning av tid sker enklast direkt via Learning to Sleep-appen och ska ske senast 24 timmar före bokad tid. Sena avbokningar och uteblivanden debiteras. För dig som redan går vår sömnbehandling rekommenderar vi att du kontaktar din psykolog direkt via chatten i Learning to Sleep-appen med önskemål om ny tid. Chatten hittar du via ikonen högst upp i högra hörnet.

Betalning

Du betalar din patientavgift med kort eller Swish direkt via Learning to Sleep-appen. Under “Mitt konto” och “Mina bokningar och kvitton” kan du se vilka besök som saknar betalning. Varje besök kostar 250 kronor utan frikort. Den 1 april inför Region Stockholm nya patientavgifter. Eftersom Learning to Sleep har avtal med Region Stockholm betyder det att patientavgiften för alla besök höjs till 250 kr.

Frikort

Frikort gäller hos Learning to Sleep. Med frikort betalar du ingen patientavgift så länge ditt frikort är giltigt. För att kunna nyttja ditt frikort hos oss måste du själv registrera frikortsnummer och datum för giltighet i Learning to Sleep-appen under ”Mitt konto” och ”Mitt frikort”. Appen kan inte automatiskt känna av att du har frikort. Känner du inte till dina frikortsuppgifter kan du hitta dessa på 1177.se under “Alla övriga tjänster” och “Högkostnadsskydd öppenvård” eller genom att ringa din vårdcentral.

Högkostnadsskydd

Högkostnadsskydd gäller hos Learning to Sleep. Det betyder att de patientavgifter du betalar registreras i högkostnadsskyddet. Då du kommit upp i en totalsumma på 1200 kr för besök i öppenvård under ett och samma år utfärdas ett digitalt frikort.

Frågor till psykologen
För dig som redan går vår behandling är det möjligt att ställa frågor direkt till psykologen via chatten i appen. Logga in i Learning to Sleep-appen och klicka på ikonen högst uppe i högra hörnet för att komma till chatten.
Tekniska problem

Om appen inte fungerar som den ska kan du prova att logga ut för att sedan logga in igen. Alternativt behöver du ladda ner en uppdaterad version av appen. Kvarstår problemen kan du kontakta vår tekniska support via support@learningtosleep.se

Behandlar ni personer under 18 år?
Nej. Vi behandlar enbart personer över 18 år. För barn och ungdomar med sömnproblem rekommenderar vi kontakt med BUP eller ungdomsmottagning.
Psykologen ringde aldrig mig på utsatt tid

Kontakten med psykolog sker via videosamtal i Learning to Sleep-appen. Du måste inte slå på kameran och det går bra att ha ett vanligt röstsamtal. Du måste däremot logga in i appen för att ansluta till mötet med psykologen. Om du av någon anledning inte är anluten till mötet i appen kommer psykologen att försöka nå dig via telefon. Uppringare kommer att visas som okänd.

Sömndagboken

För att din sömndagbok ska vara tillgänglig behöver din psykolog ha lagt till dig till uppstart av behandlingen. Om sömndagboken inte går att fylla i beror det oftast på att man missat fylla i en dags sömnvärde. Om man missat att fylla i en ruta sparas inte dagens sömndagbok och det går då inte att öppna en ny vecka. Kolla bakåt i tiden så att alla sömnvärden är ifyllda. Kvarstår tekniska problem med sömndagboken även om du provat att logga in på nytt eller uppdaterat appen så kan du kontakta vår tekniska support via support@learningtosleep.se

Hittade du inte svaret på din fråga?
Kontakta oss i så fall nedan

Learning to Sleep

Södergatan 19
211 34 Malmö

Tekniska frågor:

support@learningtosleep.se

Affärsrelationer:

Micael Gustafsson, VD
micael@learningtosleep.se
Info för investerare